Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Behov uppstår snabbt. Nyckelmedarbetare slutar eller går på föräldraledighet. Oavsett vad skälet är till ditt interimsbehov så hjälper vi dig. Att ta in en interimskonsult för att tillfälligt ersätta en nyckelperson eller förstärka ett team under en begränsad tid är en flexibel lösning, och en möjlighet. Vi på Flipr är specialister på att bygga starka team oavsett om behovet är på kort eller lång sikt.
Flipr erbjuder interima chefer med stor erfarenhet av ledarskap, utveckling och förändringsarbete inom flera olika branscher.
Läs merFlipr har konsultchefer som är ekonomer i grunden och ett stort nätverk av ekonomikonsulter på både chef- och specialistnivå.
Läs merVi hjälper er med en tillfällig förstärkning och har erfarna HR-konsulter som snabbt kan sätta sig in i verksamheten.
Läs merVi erbjuder erfarna konsulter inom Supply Chain och Produktion med kapacitet att driva förändring och optimera er verksamhet.
Läs merTack vare ett nära samarbete med Maquire och Jerrie, Västsveriges ledande rekryteringsföretag av chefer och specialister, har vi ett stort och brett nätverk av underkonsulter inom framförallt ledande befattningar, Ekonomi & Finans, HR samt Logistik & Produktion. Vi kan matcha den perfekta kompetensen för ert tillfälliga behov. De kan snabbt sätta sig in i er verksamhet när ni har ett tillfälligt behov och behöver någon som kan göra stor skillnad på kort tid och hjälpa er att förverkliga era mål.
Vårt nätverk ger oss möjlighet att snabbt ha potentiella kandidater i åtanke vid ett uppdrag. Vi gör aldrig avkall på det hantverk som det faktiskt är att identifiera rätt person och noga bedöma individens förutsättningar att nå framgång i sitt nya uppdrag. Till vår hjälp har vi välbeprövade verktyg och processer. Klicka här för att läsa om några av våra interimskonsulter!
Allt börjar med kravprofilen. Vi går igenom bakgrunden till behovet, ber er beskriva organisationen och dess kultur. Vi går igenom konsultens arbetsuppgifter och ansvar samt krav och önskemål kring kandidaternas bakgrund, utbildning, kompetens och egenskaper. I nästa steg formulerar vi en annons. Redan innan dagen är slut har vi skickat ut förfrågan till vårt konsultnätverk och spridit det i sociala medier. Kort efter detta påbörjar en av våra researchers en kartläggning och search för att komplettera urvalet av kandidater från våra organiska kanaler.
Vi har dagligen kontakt med ett stort antal konsulter och intervjuar de som matchar uppdragsprofilen bäst för att sedan kunna presentera de mest kvalitativa. Nu har ni möjlighet att få ett ansikte på personen och bjuda in till intervju hos er. För de konsulter som är aktuella för uppdraget tar vi referenser och gör bakgrundskontroll. Snart har ni en konsult på plats och vi gör sedan löpande uppföljning både med dig som kund och med konsulten.
Klicka på kontakta oss och beskriv kort ditt behov så blir du snabbt kontaktad av en av våra konsultchefer.
Det finns massor med fördelar men framför allt att få in någon med kort startsträcka, hög kompetens och som också kan leverera och stötta i alla våra pågående projekt. Jag känner att det finns en höjd och senioritet kopplat till interimskonsult så för mig var det ett enkelt beslut att ta. Min förväntan är att man som interimskonsult kommer in som en frisk fläkt i organisationen med nya perspektiv och mycket erfarenhet. Linda som är HR-konsult hos oss på Sefina började i augusti och jag är verkligen supernöjd med både henne och vad hon tillför! Läs hela intervjun här